Vertrek - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Harrie Loonen - WaarBenJij.nu Vertrek - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Harrie Loonen - WaarBenJij.nu

Vertrek

Door: Harrie Loonen

Blijf op de hoogte en volg Harrie

08 Maart 2015 | Spanje, Valencia

Voor degene die mij niet kennen

Ik ben een melkveehouder van nu 60 jaar uit Oosteind die een flink stuk wil gaan wandelen met rugzak, tent en eetgerei.
De boerderij wordt draaiende gehouden door mijn zoon en hij wordt daarbij ondersteund door diverse mensen.
Mijn vrouw laat ik ook niet onverzorgd achter.
Het is niet de eerste keer dat ik ga wandelen

In 2009 ben ik eens van thuis naar Bellpuig ( 120 km west van Barcelona ) gewandeld in 49 dagen maar toen was ook het laatste stukje energie op.
Ik heb toen de hulp ingeroepen van een diëtiste in Standaardbuiten die er voor gezorgd heeft dat het de volgende keer beter ging op het gebied van voeding.

In 2012 was het de bedoeling van Oosteind naar Gibraltar te lopen ( eigenlijk Tarifa ) en vandaar uit een stukje terug.
Toen ik in de buurt van Zaragoza kwam werd mij door een avontuurlijke cafebaas in Las Pedrosas duidelijk gemaakt dat ik begin mei op de verkeerde plaats en de verkeerde tijd in Spanje was om dat waar te maken.
Hij had gelijk.
Ik heb toen de trein naar een dorp onder Valencia genomen en ben toen via Cerbère, Arles en Givet naar huis gelopen.
De hele tocht duurde 136 dagen.

Als U dit leest vlieg ik naar Valencia waar een hotel is besproken om mijn rugzak goed te kunnen pakken en te slapen omdat ik pas 's maandags een gasblikje kan kopen bij een plaatselijke decathlon ( sportzaak )
Als startpunt neem ik de Kathedraal in Valencia
Mijn nicht Lieke zal mijn reisverslag net als in 2012 weer bijhouden .
Mocht ik iemand van U tegen komen bedenk dan dat een kop koffie er altijd ingaat en dat ik graag eventjes op een stoel zit.
Indien u denkt mij tegen te kunnen komen bel dan eventjes broer Fons om te vragen of ik iets echt nodig heb.
Mijn uitrusting is met zorg samengesteld maar je weet maar niet wat er kapot kan gaan en goede outdoor winkels zijn niet dik gezaaid in Spanje.
Ik hoop dat U net zo van Liekes reisverslag geniet als ik van mijn tocht hoop te genieten.

Harrie Loonen

  • 08 Maart 2015 - 15:57

    Ria Van Der Lee:

    Wandel ze en laat je nicht de mooie verhalen maar plaatsen. Ik lees ze graag. Groeten, Ria (van Rottier Advocaten)

  • 08 Maart 2015 - 21:13

    Wim Loonen:

    Succes pa, Maak er een leuke rijs van.
    Ik kijk uit naar het volgende bericht.

  • 09 Maart 2015 - 09:01

    Corné Doevendans:

    Beste Harrie, geniet van de nieuwe uitdaging en ik kijk nu al uit naar de boeiende reisverslagen.

  • 16 April 2015 - 17:50

    Josephina Smeulders:

    Maak er een mooie tocht van! Veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Harrie

Actief sinds 03 Maart 2011
Verslag gelezen: 11900
Totaal aantal bezoekers 62357

Voorgaande reizen:

08 Maart 2015 - 31 December 2015

Spanje 2015

11 Maart 2012 - 01 Augustus 2012

Soms `loopt` het anders.

Landen bezocht: