Zafra - Reisverslag uit Zafra, Spanje van Harrie Loonen - WaarBenJij.nu Zafra - Reisverslag uit Zafra, Spanje van Harrie Loonen - WaarBenJij.nu

Zafra

Door: Harrie

Blijf op de hoogte en volg Harrie

09 Mei 2015 | Spanje, Zafra

Hier een verslag van het verloop tot nu toe.
Taalfouten worden er niet uitgehaald omdat ik op een Spaanse computer zit.
Gelukkig heeft hij een qwerty toetsenbord.
Nadat ik gestart was na het ongeluk van Jan, die nu weer zo is opgeknapt dat er niets meer van te zien is, heb ik de GR naar Tarifa in grote lijnen gevolgd.
Dat is nog eens wat anders als het Pieterpad.
1000 meter klimmen en dalen op de 20 km is meer regel als uizondering en ik heb mijn tentje een nacht op 1700 meter hoogte opgezet
Vooral het stuk bij Nerpio was fantastisch
Wel af en toe een buitje maar terugkijkend had dat erger gekund.
Je moet welhet grote woudlopersboek van buiten kunnen omalle problemen het hoofd te bieden maar terugkijkend was mijn voorbereiding zo dat ik niet zonder eten of drinken ben komen te zitten.
Nadat ik op 28-04-2015 bij Tarifa de zon in de rug kreeg heb ik er de sokken ingezet.
Het Nederlandse koppel van wie ik een biertje kreeg op de Camping bij Tarifa van hieruit nog eeens harstikke bedankt.
In Sevilla heb ik een stempel laten zetten in mijn Credencial ( pelgrimspaspoort )
Tot nu toe hebik elke dag nog gekampeerd en dat ging goed.
Helaas zijn de weers vooruitzichten de eerste week zo dat ik dat kamperen maar eventjes voor gezien houd.
Ik ga nu de streek in die zo vlak is als een pannekoek en waar je geen beschutting ziet en uitgerekend nu wordt het elke dag vlot meer als 30 graden.
De ervaring in het verleden heeft gelerd dat wandelen dan na 14.00 uur niets uithaald.
Ik heb dus besloten vanaf nu van pelgrimsherberg naar pelgrimsherberg te lopen, wat aanmerkelijk minder kilometers per dag zijn als ik nu per dag afleg maar een andere oplossing is er niet.
Een bijkomend voordeel is wel dat ik nu een compuert met internet heb en mogelijk iets aankom omdat het eten dan weer meer in verhouding staat met de geleverde prestatie

Harrie Zafra 9 mei 215

  • 09 Mei 2015 - 14:54

    Barteltjes:

    Hallo Harrie, fijn weer wat van jou te horen.
    Hopenlijk geen last meer van blaren.
    Tot horens

  • 09 Mei 2015 - 17:37

    Dik:

    geweldig harry, dat je weer aan het lopen bent, ik vroeg mij afgelopen week af hoe het was, of je weg was of niet. Leuk om af en toe weer eens wat te lezen, sterkte, dik.

  • 09 Mei 2015 - 17:38

    Jochem En Marijke:

    Hallo Harrie, fijn dat je goed bent opgeschoten. Misschien wel even lekker dat de warmte je tot een beetje rust dwingt. Geniet er vooral van en ook van het lekkere eten. Een extra kilootje is er zo weer af.
    Let goed op jezelf en de omgeving. Veel wandelplezier!

  • 09 Mei 2015 - 20:20

    Quirine Altorf,sportdietist:

    Hoi Harry,
    Leuk om je nieuwe tocht weer te mogen volgen. Zie in je laatse berichtje dat het voldoende eten je nog steeds goed bezig houdt. Heel veel succes verder.
    Mocht je tussentijdes nog vragen hebben mail gerust.

    groet,
    Quirine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Harrie

Actief sinds 03 Maart 2011
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 62348

Voorgaande reizen:

08 Maart 2015 - 31 December 2015

Spanje 2015

11 Maart 2012 - 01 Augustus 2012

Soms `loopt` het anders.

Landen bezocht: