Merida - Reisverslag uit Mérida, Spanje van Harrie Loonen - WaarBenJij.nu Merida - Reisverslag uit Mérida, Spanje van Harrie Loonen - WaarBenJij.nu

Merida

Door: Harrie

Blijf op de hoogte en volg Harrie

12 Mei 2015 | Spanje, Mérida

Zo hoor je niets van mijen zo een paar berichtjes kort achter elkaar.
Zit nu in Merida in een internetcafe met een ventilator in de rug.
Het is volgens de plaatselijke tv 10 tot 12graden te warm voor de tijd van het jaar dat wil zeggen meer als 35 graden.
Dat mijn reisschema is aangepast kum je begrijpen.
Mijn ervaring met het pelgrimsonderkomen in Zafrawaren niet geweldig maar je leert vlug.
Heb nog een nachtjein de tent geslapen en heb nu dus voor de derde nacht een pelgrimsonderkomen.
Dat heeft het voordeel dat je geen plaats voor je tentje hoeft te zoeken in deze kale vlakte waar bijna geen beschutting is en dat je vochtbehoefte beter te beheersen is.
De etape´s van de laatste dagen houden niet over in km maar als je voor 12 of 1 uur kunt stoppen met lopen ga je er in ieder geval niet aan onder door.
Vandaag nog de gevolgen gezien van een paar pelgrims die gisteren te lang door hebben gelopen ( een dubbeleafstand ) en morgen de taxi voor de volgende etape nemen omdat ze compleet op zijn.
Zal wel een hoop trubbels geven want de volgende pelgrimsherberg is lang niet zo groot als de deze en deze zit nu vol.
Wat ook opvalt is dat er ook Spanjaarden zijn die goed Nederlands spreken omdat ze in Nederland gewerkt hebben.
In het dorp van gisteren was er een Spaanse Nederlander die normaal in Oss woont en die nu bij zijn familie op bezoek was.
Zijn vader had tot zijn pensionering in Nederland gewoont en had daar aan nog als bijverdienste het schilderen bij Nanta overgehouden omdat hij in Nederland geschilderd had bij Hendrix.
Het zijn hier binnenkort verkiezingen en dat merk je aan alles.
De krant en de TV die ik in het cafe zie gaan er aan 1 stuk over.
Internationaal nieuws kom ik hier echter niet tegen buiten een aardbeving in Nepal die wel aandacht krijgt.
Dan heb ik nog een vraagje aan Quirine.
Ik vraag mij af hoeveel calorieen je ´s avonds kan eten zonder dat het te veel of te weinig is.

De groeten uit een snikheet Merida
Harrie