Ourense - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Harrie Loonen - WaarBenJij.nu Ourense - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Harrie Loonen - WaarBenJij.nu

Ourense

Door: Harrie

Blijf op de hoogte en volg Harrie

02 Juni 2015 | Spanje, Ourense

De plaatselijke VVV heeft een computer die ik kan gebruiken.
De snelle rekenaars zullen opmerken dat ik er de laatste tijd behoorlijk de gang in heb gehouden.
Het was dan ook mooi wandelweer nadat de hitte die er in Merida was na een dag of 5 minder werd.
Het tempo zal nu wel weer naar beneden gaan omdat het warmer wordt en dat beperkt je aantal uren dat je per dag kan wandelen behoorlijk.
Ik heb de laatste tijd een combinatie gemaakt van het gebruik van pelgrimsonderkomens en mijn tent.
Het heeft beide zo zijn voor en tegen en dan bedoel ik niet de prijs voor de onderkomens maar het feit dat ik gemiddeld minder goed slaap in een pelgrimsonderkomen.
In een tent maak je zo af en toe nog wel eens wat mee zoals bijvoorbeeld een wild varken dat het nodig vond om op 5 meter van mijn tentje te gaan wroeten.
Het wandelen op zich valt niet tegen hoewel ik veel meer kilo´s meesleep als de echte pelgrims.
Doordat ik de afgelopen tijd een wat hoger daggemiddelde heb aangehouden als de meeste pelgrimszie ik ook geregeld andere mensen wat een leuke ervaring is.
De Via Plata en de daarop aansluitende route naar Santiago zijn mooier en uitdagender als van te voren verwacht.
Ik kan een ieder aanbevelen eens een klein stukje van de route te lopen als men eens in Spanje is en te ervaren hoe het is te wandelen over een weg die door de Romeinen is aangelegd , door de Moren verbeterd en door de Spanjaarden gebruikt.
Ik wil een ieder die ik tot op dit moment gesproken heb of tegen ben gekomen nog bedanken voor hun zonder uitzondering aangenamen gezelschap.
Plannen maak ik eigenlijk niet maar voor zover ze er zijn is het nu de bedoeling naar Santiago te gaan, dan naar de kust en dan weer naar Santiago.
De spieren moeten het dan natuurlijk wel blijven doen.
Als Lieke wat meer tijd heeft zal ze het stukjes schrijven weer op zich nemen.
Een ieder het allerbeste toegewenst
Harrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Harrie

Actief sinds 03 Maart 2011
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 62342

Voorgaande reizen:

08 Maart 2015 - 31 December 2015

Spanje 2015

11 Maart 2012 - 01 Augustus 2012

Soms `loopt` het anders.

Landen bezocht: