Een paar dagen later - Reisverslag uit Gernika-Lumo, Spanje van Harrie Loonen - WaarBenJij.nu Een paar dagen later - Reisverslag uit Gernika-Lumo, Spanje van Harrie Loonen - WaarBenJij.nu

Een paar dagen later

Door: Harrie

Blijf op de hoogte en volg Harrie

05 Juli 2015 | Spanje, Gernika-Lumo

Na 2 nachten in dit hotel geslapen te hebben (waarbij ik de tweede nacht aanmerkelijk beter heb geslapen als de eerste) is de schade eens goed opgenomen.
Ik merkte dat ik niet 1 maar 2 keer gebeten was maar de eerste keer zich beperkte zich tot wat ondiep werk omdat daar (juist boven de kuit) hij mij waarschijnlijk half gemist heeft.
De broek is bij mijn kuitbeen mijn redding geweest.
De hoektanden staan er net zo ver in als de broek het toeliet omdat niet zijn hele gebit door de broek heen kon.
Ik moet er niet aan denken wat er gebeurd was als ik geen sterke werkbroek aan had gehad maar met een korte broek gelopen had, zoals een behoorlijk aantal pelgrims doet.
De plaatselijk apotheker heeft mij van advies en middelen voorzien om het geheel te verzorgen.
(ik merkte op zijn weegschaal dat ik ca. 5 kg gewicht verloren ben)
De dame die de kamer schoonmaakt en ook al eens in de afvalbak naar al dat bloedverband keek, (er is 250 ml alcohol gebruikt om het zuiver te maken) heeft mij een winkel gewezen waar ze draad en garen verkochten (maar 100 meter van het hotel).
In dat winkeltje ontstond tussen de twee dames die daar werkte, en aanmerkelijk ouder waren als ik, een meningsverschil over welke kleur garen er gebruikt moest worden.
Een zinloze discussie als je bedenkt dat ik ongeveer 40 cm scheur op 5 plaatsen dicht gestikt heb.
Ondertussen heb ik weer een paar keer normaal gegeten en dat helpt.
Gisteren was er in het hotelletje nog een Franse vrouw die een dag langer bleef omdat de hitte haar ook te pakken had genomen.
Vandaag is het hier een normale temperatuur voor de tijd van het jaar en dat verwachten ze de eerstkomende dagen ook.
Vandaag zal ik proberen nog een stukje te lopen, De Tour de France te bekijken en veel te slapen zodat ik morgenvroeg mijn hotel beter verlaat (maar wel stijver) dan toen ik er vrijdag arriveerde.
Een ieder het beste toegewenst
Harrie

  • 05 Juli 2015 - 23:21

    De Barteltjes:

    Hallo Harrie, doe voorzichtig aan, hé. Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Harrie

Actief sinds 03 Maart 2011
Verslag gelezen: 525
Totaal aantal bezoekers 62368

Voorgaande reizen:

08 Maart 2015 - 31 December 2015

Spanje 2015

11 Maart 2012 - 01 Augustus 2012

Soms `loopt` het anders.

Landen bezocht: